Úvaha: Proč mají soudy tak špatnou pověst a jak toho EO Servis dokáže využít, aneb polemika pesimisty s optimistou
Je jen obtížně zpochybnitelné, že EO Servis již od počátku kalkuloval s tím, že poškození dají (alespoň v rozhodující většině) přednost nějaké formě dohody před soudními tahanicemi. To, že jim tento kalkul nevyšel je podle našeho názoru způsobeno těmito faktory:
"Nenažranost" - částka, kterou EO Servis požaduje je příliš vysoká na to, aby nad ní většina lidí jen mávla rukou. Nabízená "dohoda o zkrácení na 12 měsíců" zvaná lidově "50% sleva na výpalném" není přijatelná o nic více. Navíc se samo nabízí možné vysvětlení, že původně chtěli právě tuto poloviční částku (možná dokonce i nižší) a ta oficiálně "Vyzývaná" (2500,- x 24 měsíců + pokuty a úroky) měla sloužit pouze k zastrašování a nátlaku tak, aby oběť "lépe změkla".
Arogance a drzost - ta z jejich dopisů přímo prýští, jak se můžete přesvědčit i na těchto stránkách. I pokud ještě někteří poškození byli ochotni k nějaké formě dohody v říjnu a listopadu roku 2007, pak je tento způsob komunikace ze strany EO Servisu utvrdil v tom, že jen definitivní vymýcení těchto nekalých praktitk včetně jejich nositelů má nějaký smysl.
Lži a falešné sliby - namátkou vyjmenujme několik lží, které se již prokázaly:
Jediná a konečná cena 1250,- Kč (bez DPH) za 2 roky služeb
Evropské dotace
2000 - 2500 spokojených klientů
Platby callcentru ve výši přes 3000,- Kč za sjednaného klienta
Existující celoevropský projekt European Bussines Centre
Velký zájem o jejich službu E-shopy (kolik jich do této chvíle funguje?)
Kdo by jim po tom všem ještě vůbec něco věřil? Natož že opravdu něco dodrží? Konkrétní zkušenosti těch, kteří se o důvěru v jejich slova pokusili si můžete přečíst například zde, případně zde. Proč bychom si měli myslet, že se na tom něco změní zrovna teď, když už jim prokazatelně teče do bot?
Nyní něco k pověsti českých soudů:
Je dobré si uvědomit, že každý soudní proces má stranu vítěznou a stranu poraženou. Máme proto zhruba 50% spokojených a 50% nespokojených účastníků soudních řízení. Proč je více slyšet o těch druhých? To máte jako s informacemi o letecké dopravě - pokud letecké společnosti denně přepraví statisíce a miliony cestujících bezpečně po celém světě, vcelku nikoho to nezajímá. Pokud však ale čas od času někde havaruje letoun nějaké méně významné letecké společnosti - je několik týdnů o čem psát po celém světě, ačkoli statisticky třeba počet obětí nepřekročí denní průměr mrtvých na evropských či amerických silnicích.
Nelze samozřejmě popřít, že nastávají i situace, kdy dovolat se svého nezpochybnitelného práva trvá (nejen) u českých soudů léta a je to spojeno s určitými náklady. Tento stav mívá řadu příčin - především jsou často na vině obstrukce protistrany, která je si vědoma své nastávající prohry - toto lze očekávat i v našem případě - nebo si snad myslíte, že lidé, kteří zbaběle zakazují komentáře na svých antistránkách najdou dostatek odvahy přijít k soudu a osobně Vám pohlédnout do tváře? Další možné příčiny dlouhé cesty k právu jsou například nekvalitně vypracované žaloby, nevěrohodná svědectví nebo jejich nedostatek, malá průkaznost důkazů, apod. Domnívám se, že tyto možné příčiny jsou v našem případě zcela eliminovány. Navíc - je nás přes 300 a to je obrovský a nezpochybnitelný důkaz sám o sobě!
Závěrem bych rád uvedl plné znění polemiky dvou osob, který se mi objevil v uplynulých dnech v poště. Ten první dostali i někteří z vás a vystihuje poměrně přesně zcela pochopitelné obavy z toho, co nás ještě čeká. S tím člověkem jsem mluvil a vyjadřuji tímto plné porozumění pro jeho přístup - je dán konkrétní zkušeností v konkrétním případě. Domnívám se, že dokonale vyjadřuje obavy řady z vás, kteří třeba ani nejste členy Občanského sdružení společná obrana. Zvláště Vy prosím čtěte následující text pozorně a do úplného konce. Na konci najdete odpověď pana fotografa Oty Nepilého, která naprosto perfektně vystihuje odpověď na otázku, zdali je i potenciální překážka důvodem k rezignaci. Dopisy obou pisatelů ponechávám v plném znění:
Původní e-mail, který vyjadřuje obavy:
Zdravím všechny poškozené, jak tak čtu vaše názory, všichni jste
pro hromadnou žalobu. Nevím kde bere tu jistotu, že se to vyhraje. Tak před
měsícem se tu kladla otázka, jak postupovat a mám pocit že podstatným je výhra
prvních pilotních sporů. Zatím se tak nestalo, takže bych asi s tou hromadnou
žalobou nespěchal. Byla tu řeč o řadě právníků, kteří hrajou ve prospěch EO Servisu, takže nikde není napsáno že některý z nich nemá dlouhé prsty aby
dokázal nabídnout úplatek soudci. Berte v potaz že hoši z EO Servisu hrajou o
celkovou cifru 40 mil, když nás každého chtěli obrat cca. o 120 tisíc.Když si
vyslechnete u soudu řeč právníků obou stran, tak zjistíte, že každá strana má v
něčem pravdu, nikdy to není jednostranná záležitost. Je pravda že v
minulých sporech s katalogovými firmami došlo k průlomu až potom, co se první
soud postavil na stranu poškozených, ale kde berete jistotu že Brněský soud
přiklepne pravdu nám. Jako sedět na místě soudce a někdo by mi nabídl 1-5 mega
úplatek asi bych pilotní soud přiklepl EO Servisu, tak jak je pilotní výhra
důležitá pro nás je i pro EO Servis. Naším justičním systémem jsem zklamán,
účastnil jsem se 4 soudních stáních, kdy jsem se pokoušel domoci náhrady škody
při autonehedě, kdy mi do cesty vběhl kůn a tento spor se táhne již čtvrtým
rokem a první stání vypadalo strašně slibně, ale skutek utek, jediný kdo na tom
vydělal byli právníci, které za mě platila DAS pojištovna. Já jsem musel k soudu
na druhej konec republiky jako nyní do Brna při předpokladu soudu a upřímě
řečeno, nemám absolutně chut se bít za ňákou spravedlnost, to je ztráta času v
této zemi, pro mě je dohoda byť se zaplacením ňákých 6,5 tisíc které byli zde
psány, finančně výhodnější. Pro mě je už jen jedna cesta s hledáním právního
zástupce kolem Brna tak drahá jako poplatek 1250,- ES Servisu. A opět je tu
problém s hledáním pravníka který má předpoklady, že spor vyhraje.Každý právní
zástupce má na věc svůj osobní názor a řeší věci určitým stylem a jde
určitým směrem, žádný paragraf v našem zákoně není jednoznačný, tudíž je
čistě na soudu na kterou stranu se přikloní. Co když se stane, že soud usoudí,
že EO Servis má nárok na udržovací poplatek po dobu, než jsme se snažili
vypovědět, či ukončit nebo zneplatnit smlouvu. Třeba já sem jim jakékoliv uznání
závazku zamítl ihned po faktuře za první kvartál ale myslím si že je mezi váma
spousta lidí, kteří jim těch 9 tisíc zaplatili a nebo napsali, že vypovídají
vztah a uznali částěčně svůj závazek, mám dojem že když čtu vaše odpovědi, že
berete výhru jako samozřejmost, ale zatím bych asi nejásal.Upřímě bych to
třeba taky rád dotáhl do konce a zadupal hochy z EO Servisu hluboko do země, ale
mě to za to riskování fakt nestojí a v naše soudy nevěřím. Pokud by mi EO Servis nabídl dohodu, asi bych jí přijal, fakt nemám chuť se bít za spravedlnost,
protože o ní v této zemi přesvědčen nejsem. Hezky se tu čtou povzbuzující články
p.Odřejkoviče i vaše, o tom dotáhnout to do konce, ale při volbě, vykoupit se z
této šlamastiky dohodou a nebo se modlit k výhře u soudu a investováním do
právníku, vyhrává dohoda.Vycházím ze svý zkušenosti od soudu, že to byla ztráta
času, poslouchání nesmyslných keců a doba k vyřešení? Každé odvolání trvalo rok,
to prostě nemám čím pochopit, nyní mám odvolání u nejvyššího soudu a opět rok
čekám, fakt netoužím po dalším podobným exempore.Verdikt je počkat na výhru
prvotního soudu a pak podat hromadnou žalobu. Kdyby to bylo v jiné zemi, věřil
bych jednoznačně ve výhru, tady je to sázka do loterie.Tady rozhodujou prachy a
v nestranost soudu fakt nevěřím, dle mého názoru, portál EO Servisu by měl být
dávno zrušen a činnost EO Servisu minimálně pozastavena, pokud jsou
podezřelý z trestného činu, já osobně jsem v listopadu, než jsem se seznámil se sdružením, jsem chtěl v prvním hnutí mysli zaplatit Ukrajince, aby ty krypli z EO Servisu chytli a
domluva a dohoda by byla asi jiná, jediný jejich štestí bylo že už se nedali
snadno chytit v jejich sídle, já sem vycházel z toho, že mě chtěli legálně okrást
o 120 tisíc, fakt mi zkazili Vánoce a celkovou chut k podnikání, zapřísáhl jsem
se že když se jim povede mě okrást o stotisícovou cifru, nikdy si ji už ve
zdraví neužijou, každej z těch hajzlů někde bydlí a má nákou rodinu, z toho
vycházím, jeden známej mi řekl jedno, "já dotyčnýho zavřu na dva dny do sklepa
do tmy a každej pak mluví jinak, když pochopí že končí sranda". Když se podívám
na reportáž a při představě že ty krypli budu muset vidět u soudu a věřte že
budou mít úsměv v nártech a od vysměchu to nebude daleko, fakt budete
zvažovat jestli vám to stojí za to. Nevím jak vy, ale já mám své práce mraky a k
soudu se mi fakt nechce, zkušenosti od soudu mám jen negativní a pokud
bych měl možnost volit jistou dohodu nebo sázku, volím dohodu, nemám sílu na
právní boj. Je to sysifofská práce, je to banda kryplů kteří stejně zase začnou
s jiným podvodem,když by jim tento nevyšel, zase najdou ňákou cestu jak okrádat
normální lidi a ňákej soud je nezastaví, vyfasujou maximálně pokutu, jsou s.r.o.
ručej do výše vkladu, takže žádná velká ujma jim nehrozí, s naším soudním
systémem můžou dostat tak maximálně podmínku, za pokus o podvod, takže se nám
stejně vysmějou a ňákej pozitivní pocit, když to dopadne v náš prospěch, že sme
to u soudu vyhráli mě fakt nebere. Já na to koukám tak jak jsem to napsal, je mi
30 let tudíž mám asi jiné myšlení o řešení takovýchto problémů, jsem jiná
generece a věřte že mě v tom listopadu dělil jen krůček od toho, jet to řešit s
bouchačkou v ruce. Nejsou to žádné silácké řeči, ale po mých životních zkušenostech už to jinak nevidím. Skláním poklonu nad prací kterou p. Ondrejkovič
se svým minitýmem odvedl.
A nyní reakce pana fotografa Oty Nepilého:
Dobrý den,
když jsem si Váš dopis přečetl, myslel jsem, že jste tajným agentem EO Servisu a "lidově" přemlouváte k dohodě a k zaplacení 6300,- Kč :-). Dověděl jsem se, že opravdu patříte mezi poškozené osoby. Ale i když jsou vaše obavy a nedůvěra z Vašeho hlediska oprávněné, pak to co říkáte je docela smutné.
Škoda, že jste si neprožil minulý režim - socialismus řízený komunistickou stranou. Prostě totalitu se vším všudy. Ten režim byl špatný a do značné míry byl vládou prospěchářů, hlupáků, omezenců a zbabělců. Tato moc hlásala vedoucí úlohu komunistické strany. Bylo to nové náboženství se vším všudy. Náboženství ateismu plné nových nezpochybnitelných dogmat. Požadovali naprosto a bez výhrad lásku a oddanost komunistické straně.
Měli ve svých rukou policii ( VB a StB ), armádu, lidové milice, úřady a soudy. Měli v rukou vše a kdo se jim postavil, měl proti sobě obrovskou přesilu. Kdo se jim postavil, musel počítat s tím, že možná přijde o všechno, ale také ohrozí osud svých blízkých. Kdo se jim postavil, byl nepřítelem státu i všeho pracujícího lidu a kdo se s takovým nepřítelem stýkal nebo s ním žil byl pro režim již napůl nepřítelem a byli na něho činěny tlaky, aby se od nepřátelské osoby distancoval, nebo aby podesal prohlášení loajality a oddanosti straně a pracujícímu lidu. Režim fungoval a držel se díky strachu, ve kterém byli všichni jeho občané rukojmí moci i bezmoci. Režim počítal s tím, že se s ním občané raději dohodnou, než by se s ním pouštěli do zoufalého a předem prohraného boje. Kdo se jim postavil, musel počítat, že ztratí rodinu, děti, peníze, majetek, svou práci, přístup ke vzdělání, možnost se vrátit ke své profesi a ke svým přátelům. Jediné, co měl možnost si takový člověk uchovat bylo čisté svědomí a vědomí, že se nepodílí na lži a zlu, které sílilo díky strachu a zbabělosti každého svého občana.
V posledních letech se vytahují na různé osobnosti důkazy či náznaky spolupráce s komunistickou Státní bezpečností. I když to není dobrá vizitka, málokdo z nás to může vůbec nějak soudit. Nevíme nic o těch obrovských nátlacích na ty osoby, o okolnostech, o tom jestli dohodou s StB někdo někomu konkrétnímu opravdu uškodil. Kdo měl strach, tak se většinou vůbec do žádných spisů StB nedostal, neboť se nikdy neodvážil režimu postavit a ve všem ho poslouchal a vždycky se s režimem dohodl a vždy přistoupil na jeho podmínky, na dohodu mu sloužit a přikyvovat mu. Takový člověk byl součástí té obrovské mlčící většiny, s kterou si režim dokazoval svou legitimitu a sílu. (A to bylo za socialismu i za nacismu.)
Osobně nepovažuji vytvoření firmy za účelem podvodu jako legitimní a správné. Přistoupit na jejich dohodu, abych měl klid, bych pociťoval velice podobně, jako podepsat spolupráci s StB. Jen s tím rozdílem, že v boji s StB bych měl skoro 100% šanci o všechno přijít. Ve sporu s EO Servisem mám víc jak 50% šanci vyhrát. Tady nejde o všechno. Jde jen o trochu našeho času a o pár tisíc korun. Naše demokracie ani naše soudy nejsou dokonalé, ale pokud podlehneme pohodlnosti, obavám a strachu, pak přijdeme i o tu nedokonalou demokracii a opratě budou držet v rukou jen ti, kteří nám škodí a kteří nás okrádají a vzdáme se tak dobrovolně jakékoliv možnosti se bránit a cokoliv ovlivnit.
Zatím máme možnost i šanci se bránit a neustupovat podvodným praktikám. Opravdu v tuto chvíli záleží na nás!
Máte právo na dohodu i na pesimismus, ale nesouhlasím s Vámi!
Za takový postoj bych se musel v budoucnosti stydět.
Jednou by se mne děti zeptaly : " A tati, proč jsi jim to tehdy podepsal, když jsi věděl, že to byl podvod, vždyť teď nás díky tomu okrádají mnohem a mnohem víc, než to bylo kdysi. Možná kdybyste jim tehdy neustopili, mohlo by to být dnes o trochu lepší a snesitelnější !"
A já bych jim odpověděl : " Víte děti, já jsem tehdy spěchal na kole a oni mne zastavili, byli hrozně drzí a neodbytní. Taky mi hrozili, že když s nimi neuzavřu dohodu, tak mi vypustí ventilky a já neměl pumpičku a musel bych domů pěšky a vaše máma by se zlobila, kdybych přišel pozdě domů... Tak jsem jim to raději podepsal, abych měl klid a nenapadlo mne, že přístě by mi mohli vzít i celé kolo, sebrat nám dům a poslat nás do těchto nehostinných strání, které jsou samý kámen a nemůžeme tu nic pěstovat a proto máme teď hlad."
Konec pohádky a teď čistě prakticky :
Jenom bych Vás chtěl nakonec upozornit, že máte dvě možnosti :
1/ Dohoda s EO Servisem za 6300,- Kč
2/ Soud za 1600,- Kč
Myslím, že žaloba je tak dobře zpracovaná, že nepotřebujete právníka.
Nemusíte jet ani do Brna. Stačí žalobu poslat. Nejste v tom sám, máte za sebou několik stovek dalších svědků. Můžete se hájit sám, když advokátům nevěříte. Můžete zdarma konzultovat svou výpověď u soudu s právníkem sdružení,která může být stručná a jasná a nemusíte u soudu příliš mluvit, abyste něco "nepokazil". Ušetřite náklady.
Ale máme demokracii,tak by bylo zvláštní, kdybychom neměli různé názory.
Já vím, že jste unavený a otrávený, ale nejste ještě tak starý, abyste musel říkat, že na prosazování nějaké spravedlnosti už nemáte energii ! To je fakt hrozně smutný.
Nebo se opravdu raději přestěhujte do jiné země, kde budete víc důvěřovat jejich demokracii. Já jsem v mládí měl problémy i s cestováním do sousedních spřátelených socialistických zemí. Vycestovat kamkoliv bylo skoro nemožné. Byli jsme obětí "dohody" s režimem, který nás uvěznil za ostnatými dráty! Ta dohoda nám byla vnucena.
EO Servis není mým partnerem !!!
Proto je pro mne jakákoliv dohoda s nimi nepřijatelná.
Citím se poškozen a oklamán! Nemají mou důvěru !
Dohodu mohu uzavřít jen s tím, komu důvěřuji!
Ota Nepilý, Brno
Co dodat? Mnohokrát děkuji oběma!
Mgr. David Ondrejkovič
Komentáře
Přehled komentářů
...podáno..!
Nechme to raději na těch božích mlýnech
(Mgr. David Ondrejkovič, 10. 3. 2008 22:28)Chápu váš vztek, stejně jako i vztek mnohých jiných poškozených, ale tyto "alternativní" cesty prosím zavrhněme a raději je ani nezmiňujme. Na jednu stranu sice pánové z EO Servisu vidí, čemu (možná) unikli díky kultivovanosti svých obětí a odpůrců, ale na druhou stranu násilí nikam nevede, plodí jen další násilí a výsledek je nakonec mnohem horší. Možná lze tímto dočasně ventilovat své emoce, ale jediný, komu by to nakonec pomohlo by byl Dohnal, Jurenka, Kojdl a Klimešová. Věřte tomu, že i cesta práva je všechny nakonec doprovodí do míst, která jsou jim zřejmě osudem předurčena. Stačí vytrvat v nastoupené cestě. Svou jednoznačnou převahu můžeme dokázat právě tím, že nepodlehneme.
boží mlýny melou,ale dost pomalu
(Zorro mstitel, 10. 3. 2008 21:29)....a naše soudy melou ještě pomaleji a majitelé EO servisu se prohánějí v nových autech za miliony a vy se spoléháte na nějakou žalobu:-) myslím, že bych radši obětoval pár stokorun za každého z vás a našel si někoho šikovného na takový druh práce a pořádně bych všem zúčastněným domluvil... vysrat se na soudy a zlámat ruce a nohy, protože to je jediný způsob jak s takovým odpadem jednat...
Všichni za jeden provaz
(jita, 10. 3. 2008 8:18)Také jsem ráda, že to TOHO jdeme všichni, tady už nejde o nějakých 6300 Kč plus minus nějaká tisícovka , ale o podstatu věci. My všichni podnikáme z tím, že zákazník je náš pán a ani nás nenapanou takové lumpárny, že bychom mohli zkusit, to by byl náš konec a vidíme ONI to zkusili.Takže musí následovat koneccccccccccccccccc.
Nevzdávejme to
(Lubomír Halamík, 10. 3. 2008 7:30)Díky za skvělé komentáře. Skeptickému pohledu na naše právo a soudnictí taky rozumím, ale pravdou je, že se na tomto stavu tak trochu všichni podílíme. Gauneři a podvodníci počítají s tím, že poctivý člověk raději stáhne hlavu mezi ramena a nebude se pouštět na tenký led soudních sporů a tahanic. Taky z toho nemám příjemný pocit, ale vím, že bych si vždycky vyčítal, že jsem tehdy a tehdy nevyužil příležitosti bojovat za spravedlnost (navíc ve spojení se stejně poškozenými a úžasně odhodlanými lidmi). Sdílím předchozí názory pánů Nepilého a Richtra - nemůžeme to hodit za hlavu a snažit se zapomenout. Ti podvodníci opravdu počítali s tím, že to tak uděláme a že z nás vytřískají alespoň něco (za neexistující služby). Proto oslovili menší firmy, kterých je mezi poškozenými naprostá většina. Mysleli, že nás po jednom rozeberou tak, že jen poslušně zasalutujeme a budeme platit. Skoro to tak dopadlo, ale pak se našel člověk, který za nás zorganizoval náš odpor a teď jsme ve fázi,kdy bychom to určitě vzdávat neměli. Ukažme podvodníkům že "padla kosa na kámen".
Oba Vás chápu
(Roman Richter, 9. 3. 2008 20:34)Oba Vás chápu. První názor naprosto koresponduje s mými pocity a dokonce i zkušenostmi s justicí. Druhý názor přesně vystihl princip a zkušenost, kvůli kterým se my, kterým je cca 40 let a více odmítáme smířit s vykalkulovaným pragmatimem. Víte, zdá se mi, že "ONI" s tím počítají, že "NÁM" to nebude stát za to:)... "ONI", ale nechápou, že "MY" máme zkušenost s totalitou a s pocity, které "ONI" nechápou. Pánové a dámy vím, že jde o celkem dost peněz, ale jestliže podnikáme, musíme být připraveni přijít o víc než 120.000,-, ale nikdy bychom neměli být připraveni a ochotni tolerovat švindl a svinstvo jen proto, že je to možná jednodušší či pohodlnější. Kdo se s gaunerem dohodne, nechá ho dál podvádět a přitom je rád, že se ho to tentokrát netýká - sám se na podvodu podílí!!! Nevzdávejme to. Dost kompromisů. Promiňte, že mluvím tak pateticky, ale myslím si,že nejdůležitější věcí je naše důstojnost. Vzpomeňte si na ty faktury a upomínky co Vám posílají a na tu bezmocnost.... Oni si neuvědomují koho mají proti sobě:)!!! Dámy a pánové:), jsem hrdý na to, že jsem se ocitl ve Vaší společnosti, protože tolik otevřenosti z úst českých podnikatelů a to jak držíte spolu a táhnete za jeden provaz je neskutečné!!! Možná si ani sami neuvědomujeme kolik schopných lidí tady spolupracuje:)! To je velká síla! To nejde vzdát!!!Děkuji p. Onrejkovičovi a chci jemu i celému minitýmu sdělit jak velice si jejich práce vážím. Přeji pevné nervy a charakter. S úctou - Roman Richter
Pravda
(Maciejkowá, 9. 3. 2008 20:33)
Víte,já jsem nikdy nemyslela,že bych se do něčeho takového dostala- a ještě soud-!!!Byla jsem opatrná, ale asi jsem tu školu potřebovala,abych si dala větší pozor a teď to třeba odnesou i firmy,které jsou důvěryhodné.
Dost to se mnou zamávalo, to mi věřte.Nyní jsem už klidnější a věřím v dobrý konec pro nás všechny !!!
Vždyť pravdu máme my a můžeme se podívat každému do očí !
Soud
(New, 9. 3. 2008 20:16)
Ze soudu mám samozřejmě obavy, strach...
- Zvládne to vše jeden náš právník za 300 lidí? Proti kolika "zaháčkovaným" právníkům?
- Kdybych náhodou vypovídal, neukecnu se (jsem zmanipulovatelný a u předchozích (nakonec vždy vyhraných) soudů, kde byla snaha trošku křížovým výslechem mě zmanipulovat jsem si musel dávat hodně pozor co říkám ...)?
- Fakt jsem kliknul na "souhlasím", 2500 Kč (bez termínování, že je to měsíčně) za nájem jsem považoval za standardní cenu na dva roky, ale jak mi bylo telefonicky slíbeno, já to mám za polovic - prostě jsem blbec a vinu mám oprávněně...!
... přesto žalobu podám a kdyby se fakt povedlo všechny podvodníky z EO Servisu zavřít na 3 roky do vězení, tak jak to umožňuje trestní zákoník, budu teprve pak cítit zadostiučinění...
Oba pánové mají svoji pravdu.!
(Svítek Milan - Enertech, Brno, 9. 3. 2008 19:49)
Není potřeba se mazlit s podvodníky a klidně je řáchnout. Na druhé straně, kam by to až došlo.!?
Takže já volím variantu soudní žaloby. Svítek M.
Úcta
(Palacka, 9. 3. 2008 19:21)Ctím si a vážím pana Nepilého a pana Mgr. Ondrejkoviče. Peter Palacka
Proč házet flintu do žita?
(Houška Vladimír, 9. 3. 2008 17:22)Každý z nás se v životě potýkal s nespravedlností,s marným bojem pochopení a lhostejností.Proč vzdávat něco,co ještě nezačalo? Přes veškeré skeptické názory, musíme bojovat!Jde o čest slušně živících se lidiček a firem.Sám(jako kovář)musím sakra tvrdě bušit kladivem,než vydělám 6300.-Kč.Věřte-ruce bolí.O to mám větší vztek a dopal.Zkrátka bez soudu ani náhodou!!
Soud II (pokračování 9/3;/08 20:16)
(New, 12. 3. 2008 22:37)